Friday 26 August 2011

Salam Eid ul fitr

Assalamualaikum,

Berpuasa pun sudah, bertarawikh pun sudah, menambah amal ibadat di bulan Ramadhan pun sudah, membeli baju raya pun sudah, menyiapkan biskut dan kerepek di hari raya pun sudah (beli aje)..ape lagi yea..haaaa..dah siapkan duit raya untuk saudara mara dan para tetamu? Bagi rakan2 yang belum tukar duit raya tue cepat2 la yea..bank dah banyak habis stok..

Di kesempatan ini, saya dan suami ingin memohon maaf jika ada tersalah bicara kepada semua rakan2 yang mengikuti blog yang tidak seberapa nak ado ini..salam aidulfitr untuk semua..bagi yang pulang ke kampung tue, berhati2 di jalan raya dan pastikan semua tingkap dan pintu locked betul2..yea la musim perayaan nie macam2 boleh berlaku..kalau boleh tong gas pun ditutup bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku..maklum lah nak tinggalkan rumah lama..bagi si lelaki pulak kalau tidak yakin dengan keselamatan motor anda, masukkan aje dalam rumah.. seperti suami saya lakukan setiap kali balik kampung dengan tempoh yang lama.

Bila time raya pulak, berpada2 lah menjamu selera..maklum lah kan sebulan berpuasa..musim raya nie lah nak balas dendam..makan macam2..petua dari saya, minumlah Bliss (minuman jus yogurt) untuk penghadaman anda..minum sebelum tido..gerenti esok hari perut lega sbb semua sisa pencernaan termuntah keluar.

Selamat Hari Raya..Maaf Zahir & Batin



No comments:

Post a Comment